Sunday, January 10, 2010

Hvordan å slutte bite negler

Jeg har i perioder slitt med en dårlig uvane - nemlig neglebiting. Mange sliter med akkurat dette, og det er ulike årsaker til neglebiting. Noen biter fordi de vill at neglene skal være like lange, andre fordi de vil ha korte negler. Jeg biter negler når jeg er nervøs, antakelig fordi jeg blir så stresset at jeg ikke vet hvor jeg skal gjøre av hendene - og derfor begynner bite negler. Det finnes mange metoder for å bli kvitt denne uvanen - man kan kjøpe produkt på apoteket som har en ubehagelig smak, som man påfører neglene, man kan bruke hansker, bruke løsnegler eller ikke vaske hendene i det hele tatt, slik at de blir så motbydelige at man holder dem langt fra munnen. Jeg har ikke prøvet noen av disse metodene - men for meg funker det å bruke neglelakk. Ikke for den ubehagelige smaken; men når jeg nøye har lakkert neglene i noen fin farge får jeg ikke lyst til å bite på dem lenger!



No comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails