Wednesday, September 23, 2009

Burberry Prorsum spring 2010 RTW

Vell, først og fremst må jeg si at jeg ikke har vært særlig overbegeistrer for noen av de siste kolleksjonene som Christopher Bailey har gjort for Burberry de siste årene. Men da jag klikket meg inn på style.com idag, var det nettopp denne designerens verk som vekket min oppsikt. Yes! endelig har Bailey laget en fargesterk kolleksjon (hvis man kan kalle pastellfarger og hvitt for fargesterke farger, men de er nettopp det de er i forhold til fargepalettene i noen av de tidligere kolleksjonene). Bailey er en ytterst talentfull designer, men dessverre har de siste sesongenes klær vært i duseste laget. Sort og koksgrå i all ære, men hvem vil gå i mørke klær 24-7? Jeg blir ihvertfall deprimert da...
Spesiellt med denne kolleksjonen er at den er nyskapende, samtidig som den er nostalgisk; Burberry's klassiske trench coat med spennende detaljer som draperte ermer, Kjoler inspirert av den opprinnerlige skyttergravskåpen, de myke pastellfargede kjolene og skjørtene, inspirert av den greske storhetsperioden og de brune lærbeltene blikker tilbake til Ville Vesten-perioden.

 


No comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails