Friday, May 15, 2009

Ny blogg!

Hei! Dette er mitt føste innlegg på denne bloggen. Jeg har hatt noen blogger før ( noen på engelsk, noen på norsk ), men det har ikke blitt så mye med det... Mote er reellt sett et enormt tema, men jeg har egentlig tenkt å begrense meg til designere innen prêt-à-porter ( ready-to-wear/ off the rack ) og haute couture. Jeg har alltid vært interessert av mote. Så lenge jeg kan huske har jeg elsket å kle meg ut i gamle og nye klær, eksprimentert med farger og stiler. Da jeg ble gammel nok ble jeg introdusert til en av de viktigste oppfinnelsene i historien, nemlig den elektriske symaskinen. Den æren kan jeg, først som sist gi mamma. Selv om det jeg tryllet frem ved hjelp av denne vidunderlige maskinen ikke alltid ble like vellykket, har jeg alltid hatt stor glede av den. Nå er det lenge siden jeg satt skikkelig konsentrert foran symaskinen og kjempet med å sy dukkeklær til mine barbie- dukker(!)

Jeg elsker også å tegne. Helt siden jeg holdt en blyant i hånden for første gangen, har jeg lagt ned mye tid på denne svært vanedrivende kunstformen ( tro meg, hvis du først begynner å tegne, er det vanskelig å slutte ). Variasjonen er ikke særlig stor på det jeg tegner. Det meste går under betegnelsen klær. Og er det ikke klær så er det accessories, sko eller vesker.
Er det rart jeg vil blogge om mote?

Ønsk meg lykke til med bloggingen,
Klem, Ingrid Palmroos

No comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails